آخرین اخبار
کد مطلب: 80661
اعزام 204 ورزشکار به بازي‌هاي پاراآسيايي
تاریخ انتشار : 1393/06/22 14:34:34
نمایش : 1602
سخنگوي کاروان فرهنگي ورزشي " غدير"، اعزامي به بازي هاي پاراآسيايي اينچئون، جزئيات حضور ملي‌پوشان جانباز، معلول، نابينا و کم بيناي ايراني در اين رويداد آسيايي را تشريح کرد.
به گزارش سلام لردگان، هادي رضايي در اين باره گفت: در دومين دوره بازي هاي پاراآسيايي، جمهوري اسلامي ايران با 204 ورزشکار در 16 رشته ورزشي حضور مي يابد که از اين ميان فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين در 13 رشته ورزشي و فدراسيون ورزش هاي نابينايان و کم بينايان در 5 رشته ورزشي، شرکت مي کنند که از اين تعداد ورزشکار 57 نفر آنها از بانوان ملي پوش هستند.

رضايي در ادامه افزود: ملي پوشان جانباز و معلول در رشته هاي تير و کمان ، دو وميداني، بوچيا، دوچرخه سواري، فوتبال هفت نفره، وزنه برداري، تيراندازي، شنا، تنيس روي ميز، واليبال نشسته، بسکتبال با ويلچر و بدمينتون در اين بازي ها شرکت مي کنند و در بخش نابينايان و کم بينايان نيز ملي پوشان در رشته هاي فوتبال پنج نفره، گلبال، جودو، دوو ميداني و شنا شرکت مي کنند.

قائم مقام ستاد اجرايي بازي هاي پاراآسيايي گفت: کاروان ايران با 329 نفر به اينچئون وارد مي شود که از اين تعداد، 204 نفر ورزشکار، 18 نفر کادر خبري، 69 نفر کادر فني و باقي کادر اجرايي، پشتيباني، پزشکي ، مترجمين و ساير همراهان هستند.

رضايي خاطر نشان کرد: از نکات مهم اين اعزام، مي توان به اولين حضور تيم ملي بسکتبال با ويلچر بانوان اشاره کرد که براي اولين بار در يک رويداد برون مرزي و آسيايي شرکت مي کنند، همچنين براي اولين بار يک بانوي ملي پوش در رشته بدمينتون به اين بازي ها اعزام مي شود و تعداد ورزشکاران در رشته دوو ميداني نيز افزايش قابل توجهي نسبت به دوره قبل اين بازي ها داشته است.

سخنگوي کاروان غدير افزود: اعزام تيم ملي بسکتبال با ويلچر بانوان در حالي انجام مي شود که در بخش تيم ملي بانوان غير معلول، اين اتفاق نيافتاده و هنوز مجوزهاي لازم براي حضور تيم با حجاب اسلامي گرفته نشده است، درحاليکه در بخش بانوان جانباز و معلول، با پيگيري هاي فدراسيون و کميته ملي پارالمپيک و نيز انجمن بسکتبال با ويلچر، موفق شديم مجوز حضور بانوان با حجاب اسلامي را کسب کنيم.

قائم مقام ستاد اجرايي بازي هاي پاراآسيايي گفت: کاروان غدير در سه پرواز طي روزهاي 20 و 21 مهر به اينچئون اعزام مي شود و در دهکده بازي ها مستقر خواهد شد، ضمن اينکه کلاس بندي ورزشکاران دو روز زودتر از شروع بازي ها انجام خواهد شد.

رضايي در پايان اعلام کرد: بازي هاي پاراآسيايي اينچئون به صورت رسمي از 26 مهر ماه آغاز شده و روز دوم آبان ماه اختتاميه آن برگزار خواهد شد.
 
منبع: ايسنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس